Skillnaden mellan självkänsla och självförtroende

En lika aktuell video, nu som då, med Mia Törnblom.

 

Hon beskriver på sitt härliga intensiva humoristiska sätt, och med hela sitt kroppsspråk, vilken skillnaden, mellan självförtroende och självkänsla är.


Det var inte förrän efter fyllda 30 år, som jag började förstå, att oberoende vad jag gör och klarar av att göra, så har jag självkänsla, så står jag pall ändå, även om livet "skiter" sig.

Mitt värde som människa är kvar, även om jag inte gör många knop/dag.

Att lära sig betydelsen av dessa ord, är livsavgörande för att må bra, om jag kan inse vart det ev brister, så går det att åtgärda, både att öka sin självkänsla och sitt självförtroende.

 

Låt dig nu, inspireras av Mia Törnbloms entusiasm! 



 

 

 

0 kommentarer publicerat i
Taggar: Mia Törnblom, Självkänsla, Video