Lite kan göra mycket..



 
Kontrollen släpps (liite)
(dag 67)



Idag har jag verkligen fått kämpa för att lossa på min längtan efter att ha pejl på läget.
Tja, det kanske jag har varje dag (ler,ironi)
Lät min Sambo, hämta bilen med en kompis, 
han fick laga stängslet, åkt till veterinären med goldenhanen,
fixade medicin och allt, perfekt.

Jag låg kvar i sängen, försökte slappna av och lät mig själv, sova/vila
hela dagen fram till 14. Jätteskönt. Ska minnas detta, tillvaron kan behöva ruckas på,
för att ändring ska/bör ske.. , ibland kan det ju vara till det bättre(?)!!!



Släppa kontrollen

Vill lyckas, orka allt,
alltid räkna med viljan, kallt.
Svårt att be någon, som, mig hjälper:
rädd för, tappa kontrollen, det mig stjälper.


Oro och stress, det då ofta blir,
som en självutplånande fakir.
Förminskar mig själv som människa,
mycket obehaglig känsla.

Älskar livet tusenfallt,
även när vindarna blåser kallt.
Att det ska vara så svårt att ändra sig,
borde gå att trycka på display.

Nu vill jag ha lugn och ro,
inte någon annan misstro.
Ge kropp och själ en, lisa
Dag för dag, prisa.

 




0 kommentarer publicerat i Övrigt
Taggar: #fuckcancer, Lilla My, Livsval, cancer