Livet - är det en dans eller kamp för dig? del 2

Vi är vad vi tänker

 

 

Ett uttryck som jag hört i många år, men inte riktigt tagit till mig,
förrän jag blev mogen kvinna, dvs över 40 år, är så lätt att falla tillbaka till "gamla" vanor och mönster och göra/tänka som man alltid gjort! Livet är bra nog, intressant, alltid lär man sig något nytt, varje dag!

Jag har som mål att bli mindre stressad, välja glädje framför allt, och unna mig att göra roliga saker,
mest varje dag! Det fanns en tid, då jag var så slut i kropp och själ att jag inte ens visste vad roliga saker var, eller hur man gjorde? Stressade mest hela tiden, dagarna räckte aldrig till, jämt o ständigt oro, jäkt och inre spänningar, var min vardag. 

Ni kanske undrar vad det var som gjorde att jag ändrade fokus? Jo, jag var helt enkelt tvungen, fick en stroke 2013 och fick många råd om hur jag borde fortsätta/ändra mitt liv, bla sänka stressnivån i kroppen, om jag ville lyssna på varningssignalerna, förstås. Det blev vändpunkten för att aktivt eftersträva lugn och harmoni...

Videoföreläsning 

Nedan har Jaana Suorsa spelat in en video,
med råd om hur man kan skifta tankar för att må bättre.

Tidigare video av Jaana

Har du svårt att välja? del 1
 

 
#1 - - Eva Hörnberg:

Han är bra Kay Pollak.. Ja, du med ;)

Svar: Tack, kusin, värmer gott i mitt hjärta.! :) Javisst är K.P det!
Lilla My