Varning för energitjuvar! Del 2

Ödsla inte din kraft och stöd till dem..

- Dessa två "kärlingar" Sessen och Ginni, ligger mig varmt om hjärtat, ger mig energi varje dag!


Energitjuvar 

Första gången jag hörde begreppet energitjuv.
fick jag en aha-upplevelse, kände direkt igen beskrivningen.

Var i en livssituation där orken inte riktigt räckte till ens för mig själv.
Blev t om påverkad av att prata i telefonen.

Fick yrsel, tappade hörsel och koncentration så fort jag var i kontakt med en energitjuv.
Jag slutade med allt som tog mer energi än det gav, tex föreningsarbete, hjälpa alla människor,
kände mig oerhört egoistisk, att "bara" tänka på mig själv. 

Idag ser livet annorlunda ut och jag har lärt mig att hushålla med min energi och kapacitet, på ett bättre sätt.  
Numera har jag ett härligt gäng vänner omkring mig, som pushar mig i livets alla skeden! Orkar ibland med en energitjuv eller två,  men jag väljer när, var och hur mina mötet blir. "Jag väljer glädje" :D

Vilken tur att man kan ändra sig själv och sina tankar i vuxen ålder, att det aldrig är för sent!

Här nedan fortsätter Raymond Ahlgrens serie,

del 2 av 12.  "Slösa  inte din tid och energi på fel personer!"

Tidigare avsnitt:
 Att följa sitt hjärta del 1