Nattvaken..

 
Funderingar (Dag 48)

Sitter och tar mig en filtallrik med min systers hemgjorda müsli, gott..
Har sådan tur att min lilla syster, kunde komma upp och vara med mig denna vecka.
Känns fantastiskt roligt, har inte hänt under vår vuxna tid, att vi unnat oss den lyxen att umgås,
bara vi, utan respektive. Hoppas det blir en vana, att ha syskonvecka, el åtminstone dag/weekend!
Och att vår äldre syster kan haka på!

Givetvis är det så att just denna gång, är besöket för att jag är påverkad av cellgiftbehandlingen.
Blivit premedicinerad med Betapred, cortison, i fyra dagar, så denna gång har det hittills, varit lite lindrigare. 
Nu börjar jag känna mig, trött och medtagen, konstiga stickningar, ilningar som utgår från händer och fötter, därför jag sitter uppe och skriver med morfin i kroppen. Tänker att den lilla blå, ska fungera, så kroppen lugnar ner sig. Är lite rädd för denna tablett, men jag har bestämt mig för att ta de tabletter som krävs för att orka genomföra hela kuren.

Livsgnista

Har varit/är stundom frustrerad för att jag i hjärnan är speedad och vill i tanken, göra en massa roliga saker,
Men när jag försöker vara upprätt och gå, eller stå, så räcker inte orken till. Nu har jag försökt tänka om,
att jag får vara glad att orken räcker till att i fantasin, tänka ut små och stora projekt, inför framtiden.  
Att geisten finns där och drivkraft och glöd. Känner tacksamhet att det är så. 


0 kommentarer publicerat i Övrigt
Taggar: #fuckcancer, Lilla My, Livet, Livsglad, Livsval, cancer