Microstress.. del 8

Varför räcker min tid inte till?

 
Mycket inressant, video där Raymond Ahlgren, tar upp hur det fungerar med multitasking, att vår hjärna är byggd för att göra en sak fokuserad i nuet. Han menar att för varje projekt jag startar/börjar, tar det 3-5 minuter att komma in i det, samma sak när man gör ett tillfälligt avbrott, får SMS, samtal eller kanske plingar något spel från mobilen?

Det här tänker jag ta till mig, stänga av ljudet på min mobil, kanske ha telefontid? Vem vet? Ha, ha.
Skämt åsido, jag är passionerad, teknikanvändare, älskar min mobil, dator och surfplatta, i den ordningen också. Mobilen tar jag dagligen mina bilder med och givetvis följer jag med på sociala nätverk, läser mycket bloggar och övrig info på nätet, så fort jag får en ledig stund. Har redan valt bort vissa ljud och aviseringar, upptäckt själv att det kan vara stressande att alltid vara "uppkopplad". 

Ifjol sommar så stängde jag av ljudet helt på mobilen då jag var i trädgården, där är min "heliga" plats. Där lever jag i nuet och har många fina stunder där! Som sagt, en i mitt tycke en riktigt bra video, väl värd att se och lyssna till.


 Tidigare avsnitt:

 

0 kommentarer publicerat i
Taggar: Raymond Ahlgren, microstress, multitasking