Du MÅSTE ingenting! del 10

 Ordet måste skapar en grym stress.. 

 Att välja glädje och samtidigt ta bort alla sina "måsten" gör livet mera spännande och i alla fall jag, mer öppen för lite tokiga och spontana saker! 

Man måste bara 2 saker i livet, att välja och att dö,
menar Raymond Ahlgren i del 10 i sin föreläsningsserie i 12 delar. 
Det kan låta märkligt att säga så, men jag har efter att lyssnat på denna video ett antal gånger,
praktiserat i snart ett år, att försöka att bara göra roliga saker, för att jag vill. Städar då jag vill, diskar, dammsuger, eldar i vedpannan, bloggar, ja, allt för att jag får lust och håg till det jag tänker göra.

Det som förändrat mig är att jag kännner att jag inte längre har några "måsten",
och fått ett lugnare inre och fått en bättre balans i livet,
stressen har nästan försvunnit i min tillvaro. Se gärna videon, den säger en hel del...

 Tidigare avsnitt:

 

0 kommentarer publicerat i
Taggar: Livsglad, Raymond Ahlgren, Video